پیشبینی آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed
آخرین دیدگاه‌ها

رمنده کوه

رمنده کوه یکی از ییلاق ها و روستاهای پرور به شمار می رود . در این روستا تقریبأ  ۱۵ خانه به صورت ییلاقی و شهری وجود دارد .

امکانات : برق

جاده : خاکی

در سال های قبل این ییلاق یک چشمه با نام کور چشمه داشت که در حال حاضر خشک شده است . آب کشاورزی و دامداری و شرب از قنات بالای آبادی تامین می شود در ۱۵۰ سال قبل این قنات ( یا کاریز که پروری ها به آن کَرِز می گویند ) دارای دو خروجی بوده است که یکی از این دو از بین رفته است . حتی تا حدود ۱۵۰ سال پیش آب یه سری از قنات ها از طریق لوله های سفالی به رضا آباد برده میشد که عکس این لوله ی سفالی را در گالری تصاویر قرار دادم . یک چشمه دیگری که فقط در بهار با آب برف آبش تامین میشد و با اتمام برف خشک میشد در قله سفید کوه ( با نام محلی اِسبه کوه ) پشت منطقه ای به نام قله گردنه وجود داشت . ( سر سامان کپز و هسکو ) . که به خاطر بارندگی کم از بین رفت . در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ رأس دام در این منطقه نگهداری می شود . در این ییلاق یک قبرستان با نام ، قبرستان پیر وجود دارد مقبره پیر و چند آرامگاه قدیمی این قبرستان مورد حفاری و تجاوز افراد سودجو قرار گرفته است . مقبره پیر که تا حدود ۱۵ سال پیش سالم بود . مقبره پیر چهار گوش و خاکی بود حدود ۶۰ سانت ارتفاع داشت و در ضلع جنوبی آن یک دخمه کوچک قرار  داشت . یک قبر برای سال ۱۳۳۷ در این قبرستان بر روی تپه قرار دارد و یکی هم بدون تاریخ می باشد و چند تا قبر دیگر به سبک قدیمی وجود دارد که با حصار خیلی ضعیف با سنگ دور آن چیده شده است و به راحتی دیده نمیشود .

با تشکر از دوست خوبم اسماعیل ملکی

خواهشمندم عزیزانی که اطلاعات بیشتری در مورد این ییلاق زیبا و باصفا دارند ما را برای تکمیل اطلاعات یاری کنند . اطلاعات این بخش تکمیل نیست . دوستان عزیز تصاویر مکانهای مختلف این روستا را با ذکر محل برای بنده ارسال کنید تا با نام شما در سایت قرار داده شود . متأسفانه اطلاعات نوشتاری زیادی در دست نیست امید است در آینده ای نزدیک توسط دوستان این روستا جمع آوری گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نظر سنجی

نظر شما در مورد طراحی سایت جدید پرور چیست ؟

دیدن نتایج

Loading ... Loading ...

This site is protected by wp-copyrightpro.com