پیشبینی آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed
آخرین دیدگاه‌ها

مَرکِک

ییلاق مرکِک یکی از ییلاقات زیبای پرور می باشد که فاصله تقریبی آن از پرور ۶ کیلومتر می باشد که خاکی می باشد فاصله این ییلاق با صفا تا شهمیرزاد تقریبأ ۴۸ کیلومتر می باشد .
از شهمیرزاد تا دو راهی پرور ( در جاده اصلی شهمیرزاد به ساری – کیاسر ) ۳۴ کیلومتر و از دو راهی تا لب جاده مرکک  ۸ کیلومتر و از لب جاده تا خود مرکِک که جاده خاکی می باشد ۶ کیلومتر می باشد .
مرکِک دارای ۱۷ خانه سر پا ( ییلاقی و ساخت جدید ) می باشد به دلیل شهر نشین شدن اهالی دامداری و کشاورزی از رونق افتاده است . به طور کل کشاورزی در این ییلاق صورت نمی گیرد ولی چند تن از اهالی به باغداری مشغولند ( آن هم به خاطر علاقه ای که به این کار دارند نه برای امرار معاش ) و تنها حدود ۵۰۰ رأس گوسفند در این ییلاق وجود دارد و اکثر اهالی برای تفریح در روز های تعطیل و یا غیر تعطیل به این ییلاق می آیند . ولی اهالی این ییلاق برای سر و سامان دادن این ییلاق زحمات فراوانی کشیده اند از جمله تلاش برای آوردن برق به این ییلاق و … تشکر ویژه از تمامی کسانی که در این امر مهم گامهای استواری داشته اند . دوستان عزیز تصاویر مکانهای مختلف این روستا را با ذکر محل برای بنده ارسال کنید تا با نام شما در سایت قرار داده شود مانند گَدوِزِنگا و ساستِلی و اِربابی و سارِز …

قلعه گردن مرکک در شهرستان سمنان، بخش مهدیشهر، دهستان پشتکوه، روستای پرور، غرب ییلاق مرکک واقع شده و این اثر در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۳۰۸۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

منبع : دانشنامهٔ تاریخ معماری ایران‌ شهر بر گرفته از : منبع : هر چند که ویکی پدیا منبع حساب نمی شود . در کل بر گرفته از دانشنامه ی تاریخ معماری ایران شهر

امکانات : برق

جاده : خاکی
با تشکر از بچه های با صفای مرکک

دیدگاهتان را بنویسید

نظر سنجی

نظر شما در مورد طراحی سایت جدید پرور چیست ؟

دیدن نتایج

Loading ... Loading ...

This site is protected by wp-copyrightpro.com