پیشبینی آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed
آخرین دیدگاه‌ها

سعید ریاحی

قهرمان کشتی سعید ریاحی

نام : سعید

نام خانوادگی : ریاحی

نام پدر : نعمت اله

نوه ی آقای غلام حسین احمدیان

متولد : ۱۳۶۴/۰۱/۰۷

ساکن : بندرگز

وزن : ۷۴ – ۸۶ کیلوگرم

از ۱۰ سالگی کشتی را آغاز کرد .

آخرین سال جوانان وارد تیم ملّی شد .

در همان سال جوانان ستاره مسابقات جام شهید ناطق نوری شد بعد وارد تیم ملّی بزرگسالان شد .

دلاور تِن خَستِه تَنِ دور

مقامات کشوری و بین المللی

قهرمانی کشور چهار دوره

طلای جام بین المللی تختی دو دوره

نقره ی آسیا ۲۰۱۰ دهلی هندوستان

نقره ی جام جهانی ۲۰۱۰ مسکو روسیه

طلای جام بین المللی شهید ناطق نوری نفر سوم جام ارمنستان

در

او با ۲۰ سال سن موفق شد در مدتی کمتر از یک ساعت هادی حبیبی و مهدی حاجی زاده را از پیش رو بردارد. کمیته فنی اگر امسال به سعید ریاحی میدان بدهد بخشی از شعار جوانگرایی اش را محقق کرده، اما اگر قرار باشد او سال آینده بیاید و همه ی رقبا را از دم تیغ بگذراند و قهرمان بشود که دیگر نمی شود ملی پوش شدن او را جوانگرایی نامید زیرا فرآیندی بوده که خودش سپری کرده است .

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد گفت: اگر سعید ریاحی در تمرینات بهتر از رقبایش عمل کند و زیر فشار تمرین خوب جواب دهد، مطمئنا او را در وزن ۷۴ کیلوگرم به چین می بریم. منصور برزگر با تاکید بر اینکه هیچ کشتی گیر با آتیه ای دور از چشم کمیته فنی نمی ماند، گفت: سعید ریاحی را تازه کشف کرده ایم. اگر وی را به مسابقات لایپزیک ببریم و مقابل حریفانش ببازد، دوباره به جای اولش بازمی گردد. بر این اساس ترجیح می دهیم او را در همین اردو آماده کنیم و اگر دیدیم مقابل کشتی گیران ۷۴ کیلوگرم بهتر عمل می کند، بدون آنکه حتی مسابقه درون اردویی بگذاریم، او را به مسابقات جهانی اعزام خواهیم کرد.

برزگر یک مثال تاریخی هم زد: رسول خادم وقتی به ۸۴ آمد به عزیز واگذاری باخت ولی او را به جام دان کولف در بلغارستان بردم، آنقدر روی او کار شد تا رسول خادم شد. مهره های مستعد برای آنکه به ستاره مبدل شوند، به زمان نیاز دارند و باید در مسابقات مختلف محک بخورند. نباید یک دفعه یک کشتی گیر را بزرگ کرد و به خاطر یک برد به او خیلی بها داد. همه چیز باید روند طبیعی خود را طی کند.

اگر وعده برزگر محقق شود گاف بزرگ کمیته فنی در نادیده گرفتن سعید ریاحی از کاپ زیلکوفسکی جبران خواهد شد. حق مسلم پدیده رقابت های انتخابی تیم ملی اعزام به مسابقات جهانی است.

او با ۲۰ سال سن موفق شد در مدتی کمتر از یک ساعت هادی حبیبی و مهدی حاجی زاده را از پیش رو بردارد. کمیته فنی اگر امسال به سعید ریاحی میدان بدهد بخشی از شعار جوانگرایی اش را محقق کرده، اما اگر قرار باشد او سال آینده بیاید و همه ی رقبا را از دم تیغ بگذراند و قهرمان بشود که دیگر نمی شود ملی پوش شدن او را جوانگرایی نامید زیرا فرآیندی بوده که خودش سپری کرده.

همان طور که پارسال وقتی رضا یزدانی در مسابقات انتخابی با نتیجه ای خفیف به مجید خدایی باخت کارشناسان کشتی نوشتند یزدانی طلای آینده است و دوراندیشی و آینده نگری ایجاب می کند او را به مسابقات جهانی اعزام کنیم اما چنین تصمیمی هرگز خوشایند فدراسیون قبلی نبود.

حالا اگر امسال رضا یزدانی خودش آمده و همه رقبا را با اقتدار شکست داده که دیگر نمی توانیم عضویت او را در ترکیب تیم ملی جوانگرایی قلمداد کنیم او خودش آمده و به حق واقعی اش دست یافته، کمیته فنی هم هیچ نقشی در این موضوع ایفا نکرده. حالا سعید ریاحی هم آینده رضا یزدانی پارسال است. کاش تصمیم گیرندگان کشتی ایران اشتباه پارسال را تکرار نکنند. فعلا که منصور برزگر وعده اعزام ریاحی را به مسابقات جهانی داده، تا ببینیم .

منبع : پسر بندرگز

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نظر سنجی

نظر شما در مورد طراحی سایت جدید پرور چیست ؟

دیدن نتایج

Loading ... Loading ...

This site is protected by wp-copyrightpro.com