پیشبینی آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed
آخرین دیدگاه‌ها

حمام پرور

از بناهای تاریخی است که قدمت زیادی دارد. این حمام که، تنها حمام پلان کوهستانی و از معتبرترین بناها در منطقه ی البرز است. در کتاب تاریخ مازندران نوشته ی اسماعیل مهجوری و نسخه ی خطی شجره الامجاد آمده است: روزی شاهرخ شاه و امیرانش هنگام غسل در این گرمابه مشاهده کردند مردم پرور طبق آیین شیعیان در آنجا غسل می کنند از این رو سید تاج الدین به دستور شاهرخ شاه به هرات تبعید شد. از خویشان و یاران هیکویی  سید تاج الدین چندین نفر در آن هجرت اجباری آنان را همراهی کردند . آنان هفت سال در هرات ماندند . سه سال در هرات قحطی شده بود چندانکه سر یک الاغ را به صد شاهی می فروختند. سرانجام با وساطت و اجازه بانو گوهر شاد ( همسر شاهرخ شاه ) به خانه خود بازگشتند ، وقتی به دامغان رسیدند ،سادات و پیروان سید پس از آگاه شدن با نقاره و علم به پیشواز او و همراهان رفتند و با احترام و شکوه آنان را به شهر بردند .

حمام پرور

سید پس از رسیدن به وطن خویش پرور چون املاک خود را در تصرف سید رضی الدین دید در صدد مطالبه بر آمد و طلب اجرت المثل هفت سال و چهار ماه را از میر رضی الدین کرد.
این حمام دارای معماری منحصر به فردی است به علّت سردسیر بودن منطقه درب ورودی این حمام در جهتی است که آفتاب طلوع می کند دالان های پیچ در پیچ و طولانی این حمام از اتلاف گرما جلوگیری می کرد. دود و آتش و گرمای حاصل از احتراق به کانال های کف حمام راه داشت.
 برای مشاهده سایز بزرگتر عکس روی عکس مربوطه کلیک نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نظر سنجی

نظر شما در مورد طراحی سایت جدید پرور چیست ؟

دیدن نتایج

Loading ... Loading ...

This site is protected by wp-copyrightpro.com